wtorek, 18 września 2012

Ciasto drożdżowe z malinami

Po raz pierwszy w życiu robiłam ciasto drożdżowe. Okazało się, że jest proste w wykonaniu i pyszne!
Zapach jaki unosi się w domu od południa wprowadza mnie w cudowny humor. Polecam serdecznie to cudo :)


SKŁADNIKI:

1,5 szklanki mleka
60gram świeżych drożdży
150gram cukru
750gram mąki pszennej pełnoziarnistej
120gram masła (bardzo miękkie lub roztopione)
2 jajka
szczypta soli
owoce np maliny, śliwki, truskawki

Na kruszonkę:
140gram mąki krupczatki
100gram cukru
100gram miękkiego masła


Zagrzewamy mleko, tak aby było ciepłe (nie gorące!), kruszymy drożdże, mieszamy aż się rozpuszczą, dosypujemy cały cukier i 2 łyżki mąki. Mieszamy, rozcieramy ewentualne grudki i odstawiamy na 20minut do wyrośnięcia.
Owoce myjemy i odsączamy, suszymy.
Pozostałą mąkę przesiewamy przez sito. Dodajemy mleko z drożdżami, jajka, sól, masło.
Rękoma mieszamy i ugniatamy aż masa będzie gładka. Mi najlepiej ugniata się w dłoniach bez miski.
Przekładamy gotowe ciasto do czystej miski, zakrywamy ściereczką i odstawiamy na 20-25minut w ciepłe miejsce aby wyrosło.
Blachę prostokątną smarujemy masłem. Ja użyłam dosyć sporej blachy bo i ciasta wychodzi dużo z tych składników.
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni, musi być dobrze nagrzany.
Przygotowujemy kruszonkę: masło, mąkę i cukier ugniatamy i ''rozkruszamy'' między palcami, zajmie nam to kilka minut.

Wyrośnięte ciasto wyciągamy z miski, lekko rozciągamy i kładziemy na blachę, delikatnie ugniatamy je aby rozłożyć równo do brzegów.
Na wierzch rozkładamy owoce, ja użyłam malin z ogródka:)
Posypujemy równo kruszonką i wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy 30 minut, po wyłączeniu można zostawić ciasto jeszcze na 5 minutek.

To ciasto ma jedną wadę...pachnie tak, że ma się ochotę w trakcie pieczenia piekarnik wycałować :)))

SMACZNEGO!!!!!!!






3 komentarze:

  1. Ciekawy blog. Ciekawe przepisy. Szkoda tylko,że przy żadnym z przepisów nie ma podanego źródła, bo wątpię, aby wszystkie były autorskie.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak w opisie bloga, korzystam z neta, kilka przepisów przerabiam na jeden swój :)
    Szkoda, że negatywnie się wypowiadają tylko ''Anonimowi'' :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto drożdżowe podstawowe jest stare jak świat ..można je robic dowolnie ....nie ma mozliwości żeby podrobić takie ciasto za kazdym razem wychodzi inne...:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń