sobota, 8 września 2012

Parówki w cieście francuskim:)

Polecam pyszną propozycję na kolację czy przekąskę:)


SKŁADNIKI:

parówki cienkie 5sztuk
opakowanie ciasta francuskiego
ser żółty tarty (lub kilka plasterków może być)
jajko
przyprawy


Parówki obieramy z folii, jajko roztrzepujemy z małą ilością soli.
Ciasto francuskie rozwijamy i dzielimy na w miarę równe części.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Na każdy kawałek ciasta francuskiego kładziemy parówkę (w poprzek-prostopadle) i kawałek sera, zawijamy. Kładziemy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, ja używam tego kawałka z ciasta francuskiego. Tak postępujemy z każdą parówką. Gdy ułożymy już wszystkie bierzemy roztrzepane jajko i smarujemy delikatnie(ja używam silikonowego pędzelka) całe ciasto, posypujemy przyprawami wg uznania. Ja polecam oregano :)))
Pieczemy ok 15-20minut, aż będą ciemnozłote. 5 minut przed końcem pieczenia można obrócić parówki żeby się równo upiekło.

Dobra rada: parówki nie muszą być zawinięte całkowicie, zawijamy wg uznania własnego. Całe, połowę, z prześwitem. Bawcie się w kuchni:)

Polecam posmarowanie ciasta francuskiego sosem. Wystarczy wymieszać kilka łyżek ketchupu z oregano i solą. Parówki są wtedy o wiele smaczniejsze, właśnie wypróbowałam :)))

SMACZNEGO!!





4 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasto francuskie, to najszybszy sposób na gotowe danie, lubię i na słodko i na słono, ostatnio używam ciasta w wersji dietetycznej Linessa(znalazłam w lidlu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł! Dziękuję, na pewno skorzystam! Też robię na słodko różniaste rzeczy, np.: http://na-swiecie-najlepsze.blogspot.com/2012/03/sodka-francja.html
    Polecam! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że szał ciał z tymi parówkami. Dobry sprawdzony przepis i jaki dobry.

    OdpowiedzUsuń
  4. BajcepsKulinarny....te parówki jadłam po raz pierwszy ponad 20 lat temu z tym, że były w cieście od pizzy. Pyszne!

    OdpowiedzUsuń