piątek, 28 września 2012

Zupa krem z kabaczka, ziemniaków i marchwii


Przyniosłam z ogródka kabaczki i w sumie oprócz podsmażenia Sauté  nie miałam pomysłu co z nim zrobić...no ale ostatnio kupiłam nowy blender, miałam kilka składników więc postanowiłam spróbować swoich sił w przyrządzeniu tej zupy.
Wyszła pyszna, sycąca. Przygotowuje się ją w miarę prosto i szybko.


SKŁADNIKI:
1 średniej-dużej wielkości kabaczek (można zastąpić go cukinią)
5-6 średnich ziemniaków
2 marchewki
cebula
czosnek
śmietana 18% mała
sól
pieprz
oliwa z oliwek
kilka listków bazylii
1 litr do 1,5 litra rosołu
grzanki

Cebulkę siekamy w kostkę, ziemniaki, marchew obieramy i kroimy w małe kawałki.
Kabaczka obieramy ze skórki, (ja użyłam obieraczki do jarzyn, świetnie się spisuje, nie ścina zbyt dużo skórki), następnie kroimy na małe kawałki. Czosnek obieramy i siekamy lub przeciskamy.
Do dużego garnka wlewamy 3 łyżki oliwy z oliwek, gdy się rozgrzeje wrzucamy cebulę i czosnek, podsmażamy chwilkę, aż się lekko zarumieni. Solimy, pieprzymy do smaku. Dorzucamy ziemniaki, smażymy chwilę na wolnym ogniu (około 5 minut), mieszamy.
Na koniec dorzucamy kabaczka i marchew. Smażymy jeszcze moment ciągle mieszając. Na koniec dolewamy rosół i gotujemy około 20 minut aż wszystko będzie miękkie.
Zestawiamy z gazu i włączamy blender :)
Gdy nasza zupa jest gotowa przygotowujemy śmietanę, trzeba ją zahartować aby się nie zważyła. Dolewamy do zupy, mieszamy.
Nalewamy do talerzy, dodajemy kilka kropli oliwy z oliwek, listki bazylii pięknie nam ozdobią talerz a grzanki nadadzą zupie głębi smaku.

SMACZNEGO!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz