sobota, 24 marca 2012

Słodka Francja

Na weekend proponuję słodziutkie ciastka francuskie :)
Szybko i pysznie a przy tym dużo zabawy dla dzieci.
Ja miałam swoją pomocnicę, która kroiła banany, mieszała jajko.

SKŁADNIKI:
1 rolka ciasta francuskiego
1 kostka twarogu, chudy, przemielony najlepszy
2 łyżki śmietany
banan
czekolada w płynie lub nutella
miód
cukier
1 jajko

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Ciasto francuskie rozwijamy i kroimy, wg uznania, kwadraty, prostokąty, jak kto lubi:)
Kroimy banana w drobne kawałki.
Kostkę twarogu rozdrabniamy w miseczce ze śmietaną i łyżeczką cukru, mieszamy.

Teraz na ciasto nakładamy wg uznania farsz.
Ja zrobiłam z:
- czekoladą i bananami
- twarożkiem
- twarożkiem i bananami
- bananami i miodem

Ciastka można formować na różne sposoby, ja je robię jak mi wygodnie, rulony, trójkąty, sakiewki. Brzegi łączę widelczykiem.
Gotowe ciastka wykładamy na blaszkę z papierem pergaminowym ( używam papieru od ciasta francuskiego).
Jedno jajko wbijamy do miseczki i widelcem mieszamy, następnie smarujemy dokładnie ciastka. Ja używam pędzla silikonowego.

Wstawiamy do piekarnika na ok 15 minut z termoobiegiem lub 20 minut bez termoobiegu.

Smacznego!





2 komentarze:

  1. takie ciasteczka też robię:))
    ale z marmoladą albo z farszem na słono:))

    wikulaa

    OdpowiedzUsuń
  2. Na słono też robię:)
    Z serem feta i świeżym szczypiorkiem, lub kurczakiem:)

    OdpowiedzUsuń